Salve, passando per la zona industriale dele Noghere me gà incuriosì el nome de 'sta via: Via caduti della Ramb. Tute o quasi le vie dela zona xe intitolade ai caduti sul lavoro,cusssì gaveva deciso el consiglio comunal de Muja nel 1982. Tornando al nome....
Nela domenica del 7 agosto 1938 a causa de una miscela de gas che scopia a bordo dela RambII perdi la vita 8 operai. Ramb xe la sigla de Regia Amministrazioe Marina Bananiere e la 2 come anche la Ramb 1 le vien trasformade in Incrociatori ausiliari per andar in Africa Orientale per far parte dela Squadra italiana del Mar Rosso.A causa dela supremazia inglese in quei mari tante navi le ciapa l'ordine de andar in Giapon per far guera de corsa. La RambI no riverà mai a destinazion la 2 sì. El 9 setembre 1943 trovandose per riparazion nel porto de Kobe i decidi de autoafondarse. E cussì finissi anche RambII. Tornando ai cantierini morti: i giornai de quela volta a causa de una forte censura noi scrivi niente, solo el Picolo el mercoledì dopo meti una foto del funeral per le strade de Trieste e de soto senza far i nomi dei 8 el scrivi che se fà riferimento :
"agli otto operai periti domenica sera nel tragico incidente sulla nave bananiera RambII per lo scopio di un miscuglio di gas."
Servolo
ogni tanto una "uppada" no fa mai mal, specie per i novi come mi ...
RAMB sta per Regia Azienda Monopolio Banane.
Classe de quatro unità costruide a Monfalcon nel 1938. Tutte trasformade in incrociatori ausiliari.
Ramb I persa in combatimento con HMNZS Leander nel '41
Ramb II ripara in Giapon, sabotada e rimessa a galla dai niponici, a fondo per atacco aereo american nel zenaio '45.
Ramb III resterà in Mediterrraneo con alterne fortune; dopo la guera, ceduda alla Jugoslavia e ribatezada Galeb la diventerà el Yacht de zio Pepi.
Ramb IV caturada dei inglesi a Masaua e riarmada da lori, a fondo nel '42 nel Mediteraneo Orientale soto atacco aereo tedesco.
ribatezada Galeb la diventerà el Yacht de zio Pepi.
E de zia Milka ,Marika, Mila.......?? bo! no so se go intiva una, pero so che la iera una bela dona...
York
Mi savevo che la se ciamava Jovanka, e che speso e volentieri la vigniva avistada a Trieste a far shopping de Godina!
Saluti e Bon Ano a tuti ( go fato anca rima....)
_________________ OGNI RIDADA GHE CAVA UN CIODO ALA CASSA DE MORTO
Sbriso me ga ricorda' le Ramb e mi go ancora in mente el mio Comandante Albano de Procida co iero 3° uficial su una bananiera, che el me contava che i lo gaveva beca' a Massaua sula Ramb IV e che el se ga fato ani de internado a Fernando Poo.
Mi son novo del sito e saludo tuti
Grazie del benvenuto !
Mi son un novizio che per caso sbisigando go trova' questo Forum, mi son più per le poesie in dialeto e ogni tanto ve cazarò qualcheduna e spero de no far bruta fgura, Ciau a tut
Non puoi inserire nuovi Topic in questo forum Non puoi rispondere ai Topic in questo forum Non puoi modificare i tuoi messaggi in questo forum Non puoi cancellare i tuoi messaggi in questo forum Non puoi votare nei sondaggi in questo forum