TRIESTE FORUM
login.php profile.php?mode=register faq.php memberlist.php search.php http://trieste.forumer.it

Indice del forum » trieste,piazze,vie,e rioni » Piazza della Stazione
Nuovo Topic  Rispondi Precedente :: Successivo 
Piazza della Stazione
MessaggioInviato: Gio Gen 25, 2007 6:27 pm Rispondi citando
giacomin
Tutor
Registrato: 12/10/05 08:20
Messaggi: 1561
Località: Trieste






Piazza della Stazione, formatasi con i lavori di costruzione della strada ferrata alla metà del secolo.
Gli edifici dell’attuale nuova stazione furono inaugurati il 19 giugno 1878. Il piazzale, che misura circa 25.000 metri quadrati, è attraversato dal tram a cavalli ed è dotato di un’ampio giardino piantato pure nello stesso anno. Il primo palazzo sulla destra appartiene a Francesco Satolla che lo fece costruire nel 1883 (arch. L. Zabeo). Il successivo, elegante esempio di architettura neogreca di proprietà di Demetrio Economo venne eretto da G. Scalmanino nel 1887 su un fondo acquistato nel 1884 da Enrico Rieter. Seguono i magazzini della ditta Parisi e l’edificio già appartenente al primo piazzale ferroviario del 1858.
(Coll. Edizioni “Italo Svevo”)

_________________
Tutto passa.....meno el bus che te speti
Profilo Trova tutti i messaggi di giacomin Messaggio privato Invia email HomePage
MessaggioInviato: Gio Gen 25, 2007 7:46 pm Rispondi citando
Babu
Registrato: 15/10/05 15:42
Messaggi: 609
Località: Trieste




Sempre la stazion, anche questa dell'inizio '900


_________________
Babu
Profilo Trova tutti i messaggi di Babu Messaggio privato
MessaggioInviato: Ven Gen 26, 2007 1:08 am Rispondi citando
Aussie Kangaroo
Registrato: 15/01/06 11:54
Messaggi: 1777
Località: Vermean




Ghe xe inveze qualche bela imagine dela vecia stazion, per intenderse quela che partiva sula atuale via Udine.

_________________
Ci vuole tutta una vita per capire che nella vita non serve capire tutto
Profilo Trova tutti i messaggi di Aussie Kangaroo Messaggio privato Invia email HomePage MSN Messenger
MessaggioInviato: Ven Gen 26, 2007 11:25 am Rispondi citando
servolo
Registrato: 09/10/05 15:55
Messaggi: 2194
Località: trieste




Salve,tacà piazza dela stazion rinominada in piazza dela libertà nel 1919 (un caso come tanti altri?) trovemo anche l'ex stazion dele coriere del’architeto Umberto Nordio, cominciada nel ’34 e finida dopo 2 anni.Sula fazada,senza tanti fronzoli iera tre fasci e soto una data: A.XXII ………….Per quei tempi iera una grande opera de grande utilità, no per niente i la gà fata vizin quela dei treni e no tropo lontan dela marittima.Principalmente le iera divisa in due parti, una per la gente: con i servizi igienici,la bilieteria,i tabelloni coi orari, bar e un edicola de giornai.Me ricordo ben del’edicola e dela signora che la gestiva, e del servizio che ‘sta signora o qualche altro se gà inventà: a tuti quei che iera in partenza prima dele otto e meza de matina e i passava la de ela per comprar el giornal la ghe domandava se i ghe dava el verde .A chi che no se ricorda cossa che iera el verde bisogna spiegarghe che iera un bilieto speciale dele coriere del ACEGAT (Azienda Comunale Eletricità Gas Acqua Tranvie) che se podeva comprar prima dele otto e meza de matina e el te dava dirito a due corse nela stessa giornata, una de andata e un ritorno, e alora cò te tornavi a Trieste dopo qualche giorno de assenza te passavi tranquillo in edicola e te ghe domandavi se la gaveva un o più verdi, semplice, e iera come un segreto de pulcinella, tuti saveva, anche i controllori del’Acegat; in stò modo la vendeva più giornai e de ritorno a Trieste te gavevi al stesso prezzo del giornal anche el bilieto dei mezi de trasporto, e no te ieri obligado a comprar el giornal. Anche questo iera Trieste………….tornemo in stazion: la seconda parte iera un grande capannon de circa 800 metri quadri dove che podeva star 12 coriere de 12 metri longhe (le più grandi de quel tempo). Ste due parti dela stazion iera colegade anche de un montacarichi che portava le merci de trasportar a un altezza de 3 metri e mezzo per poderle stivar sul teto dele coriere,I più giovini se meraviglierà del fato che sui copi dele coriere iera una specie de bassa ringhiera che teniva ferme le merci dei passeggeri, iera normale veder missiadi fagotti de strazze dele lavanderie con vasi de lata dele mlekarze, e co iera stagion rivava in cità (senza accompagnatori) grandi fassi de vis’cio,gropi de mus’cio fresco per far el presepio, e tante altre robe:ghe pensava el safer e cior in consegna stà roba e darghela ale fioraie de cità che le spetava.Una sera prima dele feste de Nadal tornando de Postumia in stazion una de queste fioraie no la gà trovado 2 fagoti che la spetava: l’autsta ghe li gà scarigadi come sempre a Opcina, noi se gàveva messo ben d’acordo, volè creder che l’omo per finir de scoltar le litanie dela baba el xe tornà cola coriera a Opcina a ciorghe la merce,iero coi genitori quel giorno e el safer iera un amico de mio papà che de quel giorno e avanti co lo vedeva lo saludava con: Salve vecio mio: andemo a Opcina a cior mus’cio?
Anche le remenade fazeva parte dela triestinità, adesso bisogna star atenti a come che se parla, come minimo xe tuti avocati.Per finir cola piaza : tra le 2 stazioni fin un per de anni fa iera anche la mensa comunal, butada zò e fato un giardinetto con vizin an pal altissimo con de sora un alabarda che pochi la vedi,tanto in alto la xe. Nel giardin dela stazion podemo amirar la statua de Elisabetta-Sissi, rimessa nel posto (no la iera proprio là in origine, ma vizin el silos) nel 1996, inaugurada de Carla Fracci,iera una bellissima giornada autunal cola banda e tuto.Chissa perché subito dopo la prima guera i la g aveva fata sparir.Nel giardin dela stazion iera anche la statua dela dedizion de Trieste a’Austria……..podè trovarla in : Trieste la nostra cità: monumento ala dedizion ……sempre in questo forum. Devo trovar, le foto dela mensa prima che i la buti zò e l’interno dela stazion delke coriere. E come sempre me dimenticavo che la stazion nel periodo che i ristrutturava el Verdi i la la gà riconvertida in Teatro: PalaTripcovich, e tanto per restar in tema., la xe sul giro d’aria, la speta el picon, e via anche ela per el monumento de………….. ( si accettano scomesse)
Servolo

_________________
se no guanta cambia
Profilo Trova tutti i messaggi di servolo Messaggio privato Invia email
MessaggioInviato: Ven Gen 26, 2007 11:08 pm Rispondi citando
servolo
Registrato: 09/10/05 15:55
Messaggi: 2194
Località: trieste




Salve ecco come se presentava la mensa el 26-01-2003, la foto xe bastanza squalida, ma pel momento no gò trovado altre Embarassed
Servolo


_________________
se no guanta cambia
Profilo Trova tutti i messaggi di servolo Messaggio privato Invia email
MessaggioInviato: Gio Mar 22, 2007 2:13 pm Rispondi citando
aurio
Registrato: 14/10/05 23:54
Messaggi: 850
Località: Roma - Trieste




Nel periodo in cui el Teatro Verdi iera serà per lavori, dentro l'edificio dela ex-mensa iera ospitada la sartoria dela sala Tripcovich,e ghe iera anche dei scantinati pitosto spaziosi dove che veniva messi tuti i costumi dele varie produzioni. Le povere sarte cusì per tuto el periododela chiusura del Verdi ris'ciava la vita ogni giorno perchè, dcovendo far su e zo più volte al giorno tra mensa e Tripcovich, e spesso carighe de costumi, le doveva continuamente traversar la strada, e tuti voi savè cossa che xe traversar la strada in quel punto.
Zo nel scantinato ghe iera anche, sconossudo ai più, un salon de barbier che ga tignù duro fin al ultimo,e chisà che no sia ancora là soto l'asfalto, el fantasma del veceto che speta ancora nel suo antro un ultimo cliente.....

_________________
AURIO
Profilo Trova tutti i messaggi di aurio Messaggio privato
MessaggioInviato: Ven Mar 23, 2007 10:57 am Rispondi citando
Karolina
Registrato: 06/10/05 10:05
Messaggi: 1354
Località: trieste




za me vedo el fantasma del barbier co'l rasoio in man........roba de film horror!!! Surprised

_________________
..che l'A vadi ben, che l'A vadi mal, sempre alegri mai passion!
Profilo Trova tutti i messaggi di Karolina Messaggio privato
MessaggioInviato: Sab Mar 24, 2007 12:52 am Rispondi citando
Larry
Registrato: 13/10/05 22:43
Messaggi: 377
Località: Inghilterra




Evil or Very Mad Evil or Very Mad Ma, Servolo, non mi pareva che ti ieri cussi vecio! Le volte che andavimo bere qualchecosa mi pareva di essere piu vecio mi. Ma secondo quel che ti ga scritto lassu, cio, vecio ti son. Ti viaggiavi anche nel tram tirato dal caval? Ti ti porti ben la tua eta`!!!!!
Larry (ore 2350 GB Venerdi 23 Marzo) -- Adesso go visto! Mi son sposa il 25 Marzo in Trieste (Cesa di Servola) e jera anche una Domenica (Pasqua 1951).!!!!!
Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

_________________
Larry the Lamb
Profilo Trova tutti i messaggi di Larry Messaggio privato
MessaggioInviato: Sab Mar 24, 2007 9:33 am Rispondi citando
servolo
Registrato: 09/10/05 15:55
Messaggi: 2194
Località: trieste




Larry ha scritto:
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Ma, Servolo, non mi pareva che ti ieri cussi vecio! Le volte che andavimo bere qualchecosa mi pareva di essere piu vecio mi. Ma secondo quel che ti ga scritto lassu, cio, vecio ti son. Ti viaggiavi anche nel tram tirato dal caval? Ti ti porti ben la tua eta`!!!!!
Larry (ore 2350 GB Venerdi 23 Marzo) --


Very Happy Very Happy Ciao Larry, mi iero la quando I LA GA' RIMESSA, nel 1996 no la prima. Very Happy Very Happy
Saluti

_________________
se no guanta cambia
Profilo Trova tutti i messaggi di servolo Messaggio privato Invia email
MessaggioInviato: Sab Mar 24, 2007 7:53 pm Rispondi citando
Ursus Canadiensis
Registrato: 18/12/05 17:20
Messaggi: 2272
Località: Okanagan Valley, BC (Eden)




Me jero preocupà anche mi per un momento, Servolo... Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised Orso

_________________
Vieillir est encore le seul moyen qu'on ait trouvé de vivre longtemps.
INVECIARSE XE TUTOGI LA SOLA MANIERA DE VIVER A LUNGO.
Profilo Trova tutti i messaggi di Ursus Canadiensis Messaggio privato Invia email
MessaggioInviato: Sab Mar 24, 2007 11:39 pm Rispondi citando
servolo
Registrato: 09/10/05 15:55
Messaggi: 2194
Località: trieste




......... bon e prima de andar tropo Smile Smile ve mostro l'alabarda in zima al pal che xe al posto dela mensa, talmente alto e talmente fora posto in quel logo.Un che passa in auto nol lo pol veder de sicuro e anche a pije no xe facile: tropi alberi alti nele vicinanze e tropo poco posto per inquadrarla visivamente. El pal cola sua alabarda farija un figuron in un logo più verto che se la possi veder de lontan.



.......cossa ve par? ( qua se la vedi ben, ma ve garantisso che caminando o in auto xe dificile vederla.)
Servolo

_________________
se no guanta cambia
Profilo Trova tutti i messaggi di servolo Messaggio privato Invia email
MessaggioInviato: Lun Mar 26, 2007 7:04 am Rispondi citando
fcigoi
Registrato: 22/01/07 14:19
Messaggi: 141
Località: Montecarlo




Se podesi meter un bel semaforo grande in zima a quel pal. El ne servira' se i fa el terminal tragheti al molo iv con tuti i camion che vomitera' el porto vecio.

_________________
Austria Erit In Orbe Ultima
Profilo Trova tutti i messaggi di fcigoi Messaggio privato
MessaggioInviato: Lun Mar 26, 2007 9:51 am Rispondi citando
Karolina
Registrato: 06/10/05 10:05
Messaggi: 1354
Località: trieste




no te va ben una!

_________________
..che l'A vadi ben, che l'A vadi mal, sempre alegri mai passion!
Profilo Trova tutti i messaggi di Karolina Messaggio privato
Piazza della Stazione
Indice del forum » trieste,piazze,vie,e rioni
Non puoi inserire nuovi Topic in questo forum
Non puoi rispondere ai Topic in questo forum
Non puoi modificare i tuoi messaggi in questo forum
Non puoi cancellare i tuoi messaggi in questo forum
Non puoi votare nei sondaggi in questo forum
Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora  
Pagina 1 di 1  

  
  
 Nuovo Topic  Rispondi  
Forumer.it © 2015